2011-02-01

Trött och nödig

Idag började jag jobba klockan sju. Jag är inte gjord för sådana tidiga starter. Det enda jag orkar göra just nu, är att skryta om hur tidigt jag gick upp.

Och att tipsa/tvinga alla om att gå in på www.tjejjouren.se och rösta i vår kampanj Prio 1 som startade idag. Var med och bestäm vilken sakfråga som är viktigast just nu, så blir jag glad och stolt och fylld av tillförsikt.

Tipsa sedan alla andra om att gå in och göra detsamma så blir jag ännu mer glad och fylld.

Eller gå in, ruska på huvudet och skriv en arg kommentar om hur PK alla alternativ är. Kanske något dräpande om illustrationerna av tjejer i slöja. Så ska jag svara att det är asviktigt att vara PK och tydlig med att vi välkomnar alla. En bragd till och med, för det finns så många tår att trampa på. Även för oss som folk tydligen tycker är skitnödiga PK-journalister personifierade.

Det är mig en ära. PK is king.

1 kommentar:

Fatima sa...

PK är bäst och att börja jobba klockan sju är way too early. Men tänk vad fuskigt det är alla andra dagar när jag släpar mig upp klockan halvsju och du får snooza.