2011-01-31

Sanningen om chinos på vintern



Man ska nog inte ha chinos mitt i vintern. Om man har chinos på vintern blir det konstigt med jackan. Och chinosen gör påsar mellan knät och sockan.

Det där hänget som är så charmigt på sommarn. Det blir löjligt på vintern. Det som är käckt till en tunn blus blir dösäckigt till en armégrön kofta.

Den uppvikta kanten blir faktiskt helt gränslöst osmaklig till en känga. Och inte streetfräsch, som den kan tyckas till lätta tygskor.

Man kan absolut ha chinos mitt i vintern. Men då får man räkna med att det faktiskt ser ut lite som att man bär en blöja.


Man kan få gå hem och byta om.

3 kommentarer:

Marie Larsson sa...

Du är så himla rolig Frida!

ylva sa...

Haha, drog på mig mina mörkblå chinos igår och tänkte kanske kanske, var så illa trött på jeans och illasittande strumpbyxor, men jag upptäckte som tur är innan jag hann utanför dörren att det verkligen inte funkar.

Frida Gro sa...

Man gör liksom misstaget nån gång per vinter. Ser chinosarna långt ner i lådan och tänker: åhå, det här kan bli ball.

Men det blir det aldrig. Hellre illasittande strumpbyxor.