2010-10-01

Ännu bättre höst

Förra hösten gjorde vi (jag och ni) en höstlista på Spotify. Den hette Bästa hösten och blev helt galen och fantastisk och ståtlig. Så himla bra att det är inte klokt.

Genom den listan lärde jag mig att tycka om artister jag inte visste fanns. Det var Fleetwood mac och Anders Glenmark och JJ i den finaste blandning. Och någon avslutade allt genom att balla ur helt och lägga till en hel SKIVA med Peter Jöback. Jag älskar det och lyssnar fortfarande på den ibland. Så mycket att jag stängt listan nu, den ska ju vara precis just såhär.

Kom igen. Nu gör vi en ny och kallar den för Ännu bättre höst. Vi siktar mot hösthimlarna och tänker stort och innerligt. Mysigt för den som vill. Och så plockar vi fram våra allra bästa höstlåtar. Bjuder dem varandra med löv i håret, på finaste fat. Ett två tre.

1 kommentar:

pop my heart. sa...

men fint! jag spårade ur lite och la till en tokmassa.