2010-10-06

Kalaskul.

Det är så roligt idag!

Saker som jag trodde skulle bli helt bedrövliga har tagit plötsliga vändningar och blivit jättebra.

Till exempel:

  1. Vaknade av en mardröm och bestämde mig för att säga nej till hela den här dagen genom att dra på mig en av Chrilles fulaste t-shirtar med en trasig munkjacka över. Men så tittade jag mig i spegeln när jag kom till jobbet, och såg at jag ser jättetuff ut!
  2. Kaffet smakade surt och brände i gommen. Typiskt tecken på dålig dag. Men så kom min kollega och räckte över en pappmugg med finkaffe som hon köpt hos en barista och hållt varm mellan händerna under hela bussresan hit.
  3. Jag trodde att två installationsskivor försvunnit från vårt svindyra programpaket från Adobe. Men så hittade jag skivorna i en otippad låda och faran var över på en sekund.
  4. Jag beställde Yakiniku på sushistället här bredvid. Då tog kocken fram en läskig grossistlåda som det stod Yakiniku på ur frysen och slafsade in en näve i micron. USCH tänkte jag och förberedde mig på en katastrofmåltid. Men så var det jättegott! Godaste på länge.
Ikväll ska Linda komma hem till mig och titta på dålig tv. Jag förväntar mig stordåd.

1 kommentar: