2010-09-23

Tågtankar

Sitter på tåget på väg mot Göteborg och bokmässan. Har tagit en åksjuketablett för att kunna jobba på tåget. Men den innehåller sömnmedel. Därför är jag tung och sovig i hela kroppen och stirrar framför mig som en zombie. Ingen win win situation alls. Eller jo, jag kräks inte i alla fall.

Bakom mig sitter en kille och pratar i telefon. Mellan meningarna säger han saker som host host, blink blink och smiley. Som om han chattar fast med munnen. Väldigt intressant. Jag funderar på om han gör *tecken* med fingrarna också för att markera. Men jag törs inte vända mig om och kolla.

:-P

Uppdaterat:

När vi rullade in på Göteborgs central nåddes kulmen. Då ropade killen smiling and waving och LOL.

1 kommentar:

Kulturkoftan sa...

Kom förbi 10-tal montern mellan tio och tre imorgon! Där jobbar jag!