2010-09-23

Hårresande.

Jag undrar en sak.

Hur hade du reagerat om du var hos en ganska fancy frisör. Låt säga att hon tar 600 kronor för en klippning. Och så har ni bondat lite och du har vågat låta henne klippa dig ganska kort och nu står ni vid kassan och pratar om olika hårfärger. Hon föreslår någonting honungsskimrande och du känner dig vild och peppad och tänker kör till!

Och så bokar ni in en tid och hon förklarar att det nog är bäst att avfärga först och SEN lägga in den där honungsfärgen. Och så kommer det.

Prismässigt är det svårt att säga. Jag skulle tippa på att det landar mellan åtta och nio tusen.

Du upprepar: tusen?
Hon svarar: tusen.

Och när du säger att det nog är för mycket och stressat drar handen genom ditt väldigt korta hår säger hon att jo, du kan ju avvakta ett tag, tills du har SPARAT IHOP pengarna.

Vad skulle du säga då?

Jag kan säga vad jag sa.

7 kommentarer:

Marie Larsson sa...

HERREGUD! Jag vet inte, skrattat henne rakt i ansiktet??? Och 600 KRONOR FÖR ETT KLIPP??? Vansinne. Vansinne säger jag. Vad gjorde du?

Jag brukar köpa den billigaste färgen på H&M, kostar en 50-lapp ungefär. Och när jag är hos frisören står de där och oaar oah ahar sig över mig färg. HAHAHA!

Linda sa...

åh kära nån. det var absurt. fast jag förstår att du blev peppad av det där honungsskimrande hon lockade med. vem skulle inte liksom?:) puss.

Anonym sa...

hahaha eller så gör man som marie och jag köper färg på Hm/Ica (ännu värre) och går runt med en röd/grön/rosa blandning i skallen. Har kollat med flera olika frisörer och det skulle kosta mellan 2000+:- för att avfärga och färga om. jag bär mitt nederlag med stolthet (eller inte) Skämtar om att jag ser ut som jag röstar... hahahahha. Va fan liksom jag har klippt mig för 500 spänn, vilket jag tycker är skitdyrt, men var deras billigaste.
Tänker att det växer ut. Typ och avmattas, det var ju trots allt bara toning (även fast proffsen säger att toning från ica är den värsta färgen).
Hepp! Kram Lisa

Sofia sa...

Att insinuera eller dra förhastade slutsatser av vad andra människor har råd med eller inte ger mig eksem. Man säger inte att du kan AVVAKTA OCH SPARA IHOP till någon man inte känner. Man säger du kan fundera lite och höra av dig i så fall.
Sjukt oförskämt.

Frida Gro sa...

M: Vansinne sa Bull. men hon var grym på att klippa.
Linda: ja tänk dig! Honungsskimrande skulle jag va lycklig.
Lisa: fint att du bekänner färg med håret. Jag röstar brungult (gamla dåliga blonderade slingor)
S: det har jag inte ens tänkt på. Oförskämt är bara förnamnet.

Kulturkoftan sa...

Hon är galen. Borde spärras in bland de andra galna frisörerna. Jag gjorde klippning, avfärgning och toning för någon månad sen. Det tyckte jag var ett rån. 1500. Hon bara: nu lägger vi i en färg så det blir lite jämnare. Så blev det mörkt! Och jag höll god min.INTE VÄRT. MAN SKA ALDRIG BONDA MED FRISÖRERNA. DE ÄR FIENDEN.

Sofia sa...

Håller med koftan! Har haft samma frisör i ett par år och gillar verkligen henne som person men känner för att byta, speciellt efter det senaste färgnings-rånet då jag gick därifrån sjukt fattig och såg ut precis som när jag kom. Hur byter man? Har haft ont i magen för det i flera månader.