2010-02-20

Fixlördag


Idag ska jag och Chrille göra det där fixandet och städandet och piffandet hemma. Så där som andra par brukar berätta om och få det att låta så trevligt och fräscht.

Vi har bryggt en termos med kaffe, skrivit en lista och lovat varandra en smarrig lunch som belöning för att vi ska rensa källaren.

Mitt mål är att ta mig igenom den här dagen utan att följande meningar utväxlas;

Men det där är ju DINA högar

Slänga den där? I så fall slänger jag din elgitarr

Okej, jag kanske inte brukar skura badrummet men jag går iväg med tidningarna SKITOFTA

Om du får ha dina skivor uppe måste jag få ha min mixer

Under tiden du pratade i telefon hann jag städa EN MASSA så nu får jag läsa en stund medan du dammsuger kökslådorna


    Återkommer med resultatet.

    Edited: Vi hann med ungefär en femtedel av listan, vi var hungriga hela tiden och använde en timme av städtiden åt att sova i en hög på soffan. Men vi var sams rakt igenom. Jättegulliga.

    1 kommentar:

    Fatima sa...

    Ha ha, jag har alltid en illusion om att det ska bli så mysigt och hemtrevligt att pyssla om hemmet tillsammans. Men det slutar alltid med att vi går runt och muttrar. Krocken ligger oftast i att jag vill att det ska vara mysigt och han vill att vi ska vara effektiva. Ja, och mina högar då såklart.