2010-01-24

Brottet och straffet.

Alltså, så himla himla onödigt det är med de där små blossen jag alltid ska kalasa på när det är fest. Jag snålar med vinet, dricker varannan vatten, tillreder till och med en måltid mitt i natten för att slippa baksmälla. Men de där röksekundrarna förstör alltid allt. Tre bloss, ett illamående som gör mig svimfärdig på två röda, halsen värker och dagen efter mår jag alltid skit. Ändå kommer jag alltid till den där superroliga punkten då jag ska klä på mig random jackor och skor jag hittar i hallen, knöla ut mig på balkongen och ha det riktigt FESTLIGT. För att jag kan.

Så värdelöst.

Idag måste jag till och med bota baksmällan med att köpa både nötkött och fläsk, trots att jag propsat på vegetariskt hur länge som helst. Jag skyller allt på röken och på att vi har en massa halvfulla flaskor rött vin från igår och att jag därför måste göra en Bouef Bourguignon. Med rökt sidfläsk, lagerblad, syltlök och svamp. Sen ska jag sätta en surdeg i vredesmod över att den förra skiktade sig och dog. Surdeg som var min nya grej.

Boeuf Bourguignon

1 kommentar:

Marie Larsson sa...

Frida du är så rolig!