2010-01-24

Blunda

Jag skulle uppskatta om ni höll er ifrån Konsum vid Zinkensdamm från och med nu och en halvtimme framåt. Jag ska nämligen gå ner dit och det vore hemskt försmädligt om jag stötte på någon som jag måste hälsa på eller som över huvud taget ser mig och känner igen mig. Under min beiga kappa anno 2004 har jag nämligen bara nattlinnet och ett par knepiga jeans som hade oturen att ligga överst. Jag har inte borstat tänderna sedan igår kväll och bär så tjocka tennissockor att de enda skor som gick att sno på sig var någon slags pjäxor. Jag har luggen i tofs, ungefär som en terrier, medan resten av håret hänger platt efter en dag i soffan. På det: vinterblekhet, sminkrester och en väldigt omfattande mössa.

Så: ex, gamla klasskamrater, kollegor och... ja kändisar i allmänhet. Håll er hemma eller gå till Hemköp på Hornsgatan i stället.