2014-01-11

Nyårslöften

Jag lovar att:

Springa långt och ofta så snart marken är bar och foglossningen släppt. Springa längs den hemliga traktorstigen på Humlan (vårt landställe) och sen rakt ner i sjön. 

Alltid vara på min dotters sida. Aldrig skämmas för henne, försöka styra hennes beteende genom att få henne att känna sig dum. Inte ens om hon skriker sönder en fest, spottar på någons golv, drar i någons päls, är omöjlig och gnölig, klär av sig naken inför främmande och använder den där rösten som ringer i öronen. Markera, men alltid vara på hennes sida. 

Äta hummer minst en gång trots att det känns dumt.

Bara ägna mig åt människor som gör mig gott.

Släpa upp den där stora stocken som ligger och stör i slänten.

Ta mig tid att vara ifrån mitt barn, även när jag inbillar mig att hon har det bäst hos mig. 

Sätta mig in bättre i vad maten som jag äter innehåller och hur den producerats.

Göra några insatser för att se till att vi byter regering.

Åka till Fårö och andas in luften på den där stranden som ligger allra längst norrut.

Jobba i lagom takt, starta rimligt antal projekt. Planera min tid nogsamt.

Köpa begagnade grejer och kläder och grejer till barnet i all den mån det går.

Och nu vaknade hon.

1 kommentar:

Sofia sa...

En strålande bra lista!