2011-10-02

Mina vänner


Hittade listan hos Alex.


Namn: Frida
Smeknamn: Har aldrig fått något som varat längre än en kväll.
Ålder: 29
Bor: i ett hudfärgsrosa 20-talshus på Södermalm i Stockholm. Mitt i det område som DN På stan kallar för Bearnaiseträsket, dödens gata och sunksöders sista utpost. Fråga mig inte varför.
Sjärntecken: Lejon.
Äter helst: Indiskt, japanskt, pasta, fisk, skaldjur och lösgodis.
Favoritfärg: Det varierar. idag är det nog grön.
Bästis: Farmor, Chrille och ett gäng dödsviktiga vänner. Jag är lyckligt lottad. Linda är den jag ringer per automatik sena kvällar när jag måste prata av mig en konstig känsla, som jag kan ligga tyst bredvid och kolla på dålig TV med, som känner igen mina tecken och säger ifrån när jag behandlar mig själv illa och som folk med jämna mellanrum tror är min syster (trots att hon pratar skånska och jag stockholmska).
Bästa ämne i skolan: svenska.
Bästa film: Festen, The Reader, The Hours, Dirty dancing, En värsting till syster, Little miss sunshine, Picassos äventyr.
Film jag aldrig vill se igen: varenda amerikansk action jag någonsin pinat mig igenom.
Fritidsintressen: träffa vänner och familj, laga mat, gå långa ensamma promenader, yoga, dansa, skriva, kolla på musikal.
Vill jag bli: webbredaktör på en viktig organisation. Vilket jag är.
Drömresmål: Mach picchu, Indien, Irland, Kalifornien. Är tyvärr lite för ängslig för att göra allvar av särskilt många resdrömmar.
Detta visste ni inte om mig: Jag blir galet starstruck, tappar totalt kontakten med jorden när jag träffar en kändis. Det spelar ingen roll om personen var känd för 15 år sedan eller om jag egentligen tycker att den är rätt fånig. Chrille retar mig ganska ofta för det. En gång kom Nanne Grönvall till en butik jag jobbade i. Jag blev så till mig att jag glömde ta betalt för hälften av det hon köpte. Bland annat en svindyr bolero i fuskpäls.
Är jag hemligt kär i: kommer inte på någon så jag säger Paul i Icareklamen, för det var jag i alla fall för 10 år sedan. Och Nour el Refai.
Blir jag lycklig av: pannkakor.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Också smygkär i Nour.

Kuriosakbinett sa...

Ojoj bo på dödens gata låter väldigt dramatiskt1