2010-06-23

Så ni vet.

I min byrålåda finns inga nya kläder. Bara gamla, älskade men förlorade på form. Varje dag kämpar jag för att hitta hippa kombinationer, men utan större framgång.

De enda kläderna jag köpt på sista tiden är knepiga vintageklänningar. En kallar jag för tennisfest. En annan för danska flaggan. De kräver sitt tillfälle, båda två.

Den här klädtorkan har känts lite deppig. Tills idag, när jag bestämde mig för att återuppliva hela outfits från förr. De där som verkligen fick mig att känna YEAH, men som gick ur tiden och blev lite fåniga. Skulle kunna bli en obekväm historia, men det är faktiskt riktigt festligt!

Idag bär jag paradklädseln från sista månaden på Södertörn högskola -05. Spagettilinne med paljetter och knytband, en kort svart filtkjol och leggings. Jag känner mig så stilig att jag just tog en liten runda ner till brevlådan på Nytorget, bara för att.

I morgon blir det Spanien 2007. Mycket fransar.

2 kommentarer:

Linda sa...

hahaha åh vad jag vill ses dig! du är säkert himla himla fin. men min nya favvo är helt klart tennisen. den känns väldigt tidlös.

Frida Gro sa...

Åh Linda, du skulle bli så belåten! Eller rädd. Puss