2010-06-16

Förändringarna.

I morgon far jag till Småland med släkt jag tycker om. Förra året gjorde vi samma resa och i år ska det bli tradition. Jag längtar.

Förra sommaren bloggade jag om resan såhär:

Vi ställde köket på altanen

Och målade skåp i ett försök att bli kvitt stressdrömmarna. 

Jag skrev: På natten drömmer jag att jag blir mordhotad, men det enda jag kan tänka på är hur jag ska få klart en artikel i tid. Det är lika osunt nu som det var förra sommaren. Och förrförra.

Inför den här resan är jag inte rädd för jobbstressdrömmar längre. Det är ljuvligt.

Men å andra sidan:
  • Är fredagskänslan som bortblåst.
  • Kan jag börja jobba när jag är ledig, för att det är roligare.
  • Har jag inte brytt mig om att planera min semester. Över huvud taget. 
  • Funderar jag på att ta med min jobbdator till Småland.

Det jag vill säga med det här är nog:
  • Det finns för och nackdelar med att älska sitt jobb.
  • Och att det stör mig att det ser ut som att jag trutar med munnen på bilden. Jag är minsann ingen trutare.

Inga kommentarer: