2010-04-01

Party of one.

Jag är gräsänka. Det brukar jag fira med en liten fest. Inte för att tycker illa om min makes närvaro, jag tycker bara att det är skönt med lite luft. Mina låtar, min disk i hon, min skoröra i hallen. När mormor åkte hemifrån brukade morfar köpa räkor och fira med lättöl. Om man tittar riktigt noga finns det faktiskt en kärlek i det.

Nu har jag firat järnet genom att kolla på extramaterialet till Michael Jacksons This is it till klockan två på natten, äta frukost liggandes, chokladägg till lunch, repeat-låtar på spotify, fläckiga fladderbrallor och sängen full av telefoner, datorer och öppna böcker.

Men. Det känns faktiskt lite halvhjärtat den här gången. Jag sitter mest i soffan och undrar varför jag inte går ut och RÖR PÅ PÅKARNA nu när det ÄR SÅ LJUST.

Festen har kommit av sig.

Det illustrerar jag med knepigaste bilden i mannaminne.

Inga kommentarer: