2010-11-25

Som ett djur.

Vi har målat golven i halva lägenheten och samsas om den andra halvan med hela möblemanget, de stora palmträden och innehållet i alla garderober. Hela vårt hem luktar fränt av lack och nyslipat trä.

För några timmar sen blev det strömavbrott. Jag stod i hissen som stannade mellan två våningsplan. Lyckades hitta en hemlig hasp och ålade mig ut genom gallergrinden. Nu har jag duschat kallt i kompakt mörker, ätit kalla rester stående (stolarna är inbakade under sängen bakom byrån). Vi famlar runt i det svarta, snubblar på sågar och letar efter tändstickorna som nog ligger längst ner i lådan längst in.

Hela den knepiga situationen får mig att känna mig lite mysig och djurisk på samma gång. Överlevnadsinstinkten har vaknat och galopperar för fullt. Kinda like it.

1 kommentar:

Fatima sa...

Egentligen så låter det ju jättejobbigt men jag kan inte låta bli att tycka att det verkar lite mysigt!