2010-06-21

Reflexion.

Det har varit en dramatisk helg. Full av missöden. Elen gick direkt, så vi kunde inte laga mat. Jag drog på mig en konstig sjukdom som går ut på att halsen är jättetjock och liksom kickar igång kräkreflexen av sig själv. Så jag går runt och småkrampar i halsen och munnen, tänker mig att jag liknar en hungrig fågelunge.

Vi krossade glas mot trägolvet och lade omöjliga pussel. CD-spelaren brakade ihop och när vi promenerade upp för ett högt berg började det forsregna precis när vi nådde toppen. Fyra kilometer ner igen och både kläderna och skorna gick att vrida ur efteråt. Fågelungen krampade på som aldrig förr. Sen åkte vi jättelångt till en loppis som var stängd när vi kom fram.

Men vi har garvat. Jag har köpt en barometer. Eftermiddagsvilat skavfötters i soffan och druckit utsökt vitt vin.

Dessutom har vi köpt en lägenhet. Inte klucket, men en annan, ljuvlig. Vi har hittat hem.

4 kommentarer:

Fredrik sa...

Vad, var?!? :D Ring berätta, annars konverterar jag till fröken fräken!

Fredrik sa...

*och

Z sa...

vilken fågelunge?????

Frida Gro sa...

F: jag mailar på fejan.

Z: Haha, den i halsen!