2010-06-29

Hot hot hot.

Jag har länge stört mig på dem som säger att det är för varmt för att jobba. De som sitter i svettfuktiga linnebyxor och frustar, utbyter tips om hur man ska klara värmen. Säger Idag gjorde jag inte många knop och legitimerar det med att det är sommar ute. Kanske viftar med en keps/bok/a4-ark. Herregud. Hur varmt kan det vara, inomhus? Och hur kan de genomlida åtta månaders utmattande kyla för att sedan klaga på värmen? Har jag tänkt.

Men idag. Idag frustar jag. ALLA är lediga. Jag har inte fått ett enda mail på hela dagen. Fönstren står vidöppna och jag har en fläkt på högsta effekt som skriker i mitt öra medan jag skriver. Ändå känns luften som varm gröt. Den trycker mot pannan och gör mig helt slut. Det GÅR INTE att fokusera. Och mitt i allt är jag bitter för att jag egentligen skulle ha haft semester den här veckan men tänkte asch, då har nog sommaren ändå inte kommit igång - och valde att jobba i stället.

Nu sitter jag här, utan linnebyxor men med fötter som smält ihop med skorna.

Inga kommentarer: