2010-04-23

Killer queen på joggingrunda - med resultat

Nu ska jag snart lämna soffan och datorn. Resa mig upp, rulla lite på axlarna, slänga lite med fötterna, vicka lite på höfterna och gräva fram den där syntetdräkten som ligger längst in i garderoben. Sen ska jag dricka ett halvt glas vatten, bränna loss den här på hög volym som någon slags mental uppvärmning. Trycka undan tankarna på att jag egentligen inte är en joggingmänniska, att jag är trött på att flåsa in innerstadsångor och hellre lägger all kraft på söndagens dansklass.

Du måste SVETTAS Frida. Tänka på ryggen, knäna, magen och vaderna. Hållningen! KOM IGÅNG.

Det kan kanske verka lite förmätet att dela denna träningsvånda här och med er. Men jag tror på allvar att jag skiter i det annars. Bakar ett bröd och låter det fylla duktighetskvoten.

Ungefär såhär kommer det att se ut:


Ett två tre.

Resultatet: Det var hell. Jag tog en kortare runda än planerat, frustade och stånkade och fick avbryta för att gå vissa sträckor, medan män med vattenflaskor på höften spurtade förbi mig. När jag äntligen kom hem proppade jag munnen full av choklad, lade mig på den solstekta delen av golvet och väntade på att magövningarna skulle börja. Det gjorde de aldrig. 

Inga kommentarer: