2010-01-22

Skit i burspråket.

Jag gillar tvåsamhet. Ibland försöker jag att inte gilla tvåsamhet, eller i alla fall problematisera kring det. Men, jag gillar det ändå.

Som nu. Jag vred och vände på lägenhetstankarna. Kände och kalkylerade. Och igår kväll klockan tio bestämde jag mig. Vi skulle köpa. Chrille har varit övertygad hela tiden och blev asglad. Vi mailade mäklaren och började omedelbart möblera och googla badkar. Snuddade vid tanken att skåla i skumpa men hejdade oss. Sen skulle vi sova. Jag låg och snurrade hela natten, varm som en kamin. Sov växelvis i soffan och sängen, och kis-läste föreningens årsredovisning i mörkret i någon slags syfte att lugna ner mig. Drömde om cykelrum, balansräkningar och stuckatur.

När jag vaknade låg Chrille och tittade på mig. ”Vi skiter i det. Vi måste lyssna på din mage”.

Så vi åt frukost i tysthet, duschade, donade med väskor och sket i det. Log brett mot varandra vid ytterdörren, förväntansfulla på något sätt.

Efter jobbet ska vi fira skiten med vin. Jag gillar oss.


Inga kommentarer: